söndag 27 november 2016

Simning och snöstorm

Inatt kom snön. Jag och lillkillen firade lillajul i Korsnäs (sambon på jobb) och vi körde hemåt i mörkret medan det regnade. I morse då vi vaknade hade regnet bytts till snöstorm. Härligt, massor av snö.

Sambon är borta 11 dygn i jobb. Träningen brukar för det mesta bli till ingenting då. Men de senaste dagarna har jag haft flyt!. Denna vecka har jag sprungit med vagnen två gånger, inkluderat 30min själv.

Löppasset igår kan jag kalla kvalitet. Momma lovade att promenera 30min med vagnen, dvs. jag hade 30 min på mig att springa själv. Satte av så hårt jag vågade, men i en fart som skulle hålla 30min. Uppvärmning? nä det fick jag glömma. Sen fortsatte jag med springvagnen 30min till.

Idag hade jag chansen att simma med triathlonklubben, som hade ordnat med simcoach. Ett tufft och effektivt pass. 2,6km med teknik och hårda drag. Tipset jag fick var att inte rotera axlarna så jätte mycket. Jag lämnar och "vilar" i draget då handen är helt utsträckt. Jag skall koncentrera mig på att jobba med bröstkorgen, inte bara "åka med" när armarna jobbar.

Dessutom har jag suttit på trainern 30min denna vecka. Svettig blev jag. Nu samtidigt måste jag erkänna att jag sålde trainern.. och köpte en ny! Så nu har jag en Tacx Satori smart trainer. Det finns säkert en massa bra grejer med den som jag inte vet. Men det vikigast för mig är att jag ser ut många Watt jag cyklar!! Dock hade jag inte kalibrerat den så jag vet ju inte om de stämmer nu. Får se nästa gång.

Med andra ord träning 4 dagar på raken. Jag tror jag ska vila imorgon.

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar